Spilldag - Lørdag 30. desember 2006

Karina og Anne Maline spilte Coda og Mølle. Dagfinn kom og vi spilte Pirates CSG, Looping Louie, Sequence for Kids, Betrayal at House on the Hill, Star Munchkin og Tsuro.


Coda - Karina og Anne Maline

Coda lå på bordet og vi kjedet oss. Så da spilte vi Coda. Anne Maline tok innersvingen på Karina siden hun konsekvent gjettet uavhengig av hva hun selv hadde. "Det er en ener," gjettet Anne Maline og så kunne hun like gjerne ha den selv. Karina vant første spill. Da vi stilte opp brikkene til andre spill, sa Anne Maline: "Jeg har min eldste tier på denne siden." Og så ble hun litt flau over at hun hadde avslørt en av brikkene sine når hun bare ville fortelle hvilken side de store tallene skulle stå. Halvveis i andre spill gikk Karina på do og etter det klarte Anne Maline å gjette alle hennes brikker. 


Mølle - Karina og Anne Maline

Vi spilte mølle. Anne Maline lærte reglene underveis og skjønte spillet raskt, men Karina vant.


Pirates CSG - Karl Thomas og Dagfinn

Vi spilte tre ganger. I første spill kjørte Dagfinn en stor, dårlig flåte, men ble skutt i stykker før han klarte å hente penger. Det var veldig avgjørende hvor flåtene ble sendt. I andre spill spilte han med samme flåte, men denne gangen klarte han å hente nok penger til å vinne. I tredje spill hadde begge større flåter. Det ble heftig skuddveksling. Til sist var det bare to båter igjen. Dagfinn hadde en liten, anonym båt som hadde sanket mye poeng og denne vant spillet for ham. 


Looping Louie - Karl Thomas, Dagfinn, Mathias, Anne Maline, Mathias og May Alise

Mathias ville spille "Loping Loi". Og det fikk han. May Alise startet Louie lenge før spillerne kom. Mathias og Anne Maline var klart best. De tok rett og slett knekken på Karl Thomas og Dagfinn.


Sequence for Kids - Karl Thomas, Dagfinn/May Alise, Mathias og Anne Maline

Barna fant fram Sequence for Kids og begynte med å spille på egen hånd. Mathias kunne ikke reglene, og det er en stor ulempe. Etter hvert forbarmet Karl Thomas og Dagfinn seg over dem og ble med. Det var en stor fordel å begynne. I de tre første spillene vant den som begynte i tredje runde. Fjerde runde trakk ut. Karl Thomas dro omsider seieren i havn.


Betrayal at House on the Hill - Karina, Karl Thomas og Dagfinn

Karina surret seg inn i et rom i kjelleren der hun måtte trille en styrke-test for å komme ut. Hun hadde mistet nesten all styrke tidligere og mistet en hastighet hver gang hun feilet styrke-testen. Deretter gikk lyset og hun kunne kun bevege seg et rom av gangen. Da havnet hun i et rom som hun fikk en fysisk skade dersom hun endte turen sin der. Men hun fikk en ting i det rommet. Og før turen hennes var slutt, måtte hun trille en haunt-test. Selv om det var tidlig i spillet, startet hun haunten. Dagfinn ble forrederen. Han ble bortimot uovervinnelig og forfulgte Karl Thomas med en skummel øks. Karl Thomas flyktet ned i kjelleren. Der dukket det opp en statue som kunne hanskes med Dagfinn. Karl Thomas flyktet inn i katakomben. Dagfinn tok imot gavepakningen, fulgte etter, drepte og vant.

  


Star Munchkin - Karl Thomas og Dagfinn

Tja, det er ikke så mye å si. Det var ganske jevnt. Vendepunktet kom kanskje da Karl Thomas brukte Vandering Monster og Flaming Plasmoid. Da ble Dagfinn nok trampet på, til at Karl Thomas klarte å oppnå nivå ti og etterlot Dagfinn på nivå ni.


Tsuro - Karl Thomas og Dagfinn

Dagfinn prøvde på noe smart, men det var ikke smart nok. Men alt er jo relativt. Klokken halv ett så bør man kunne se på det han gjorde som smart. Han hadde tenkt å utnytte noen tomme rom, men ble avskåret. Karl Thomas vant.


Dessuten spilte vi litt rollespill.