Torsdag 16. august 2007 - Karina og Karl Thomas
Vi spilltestet en av Kristians prototyper, "Kamelspillet". Spillet har en veldig original kamelflyttemotorikk som gjør spillet hurtig og dynamisk. Et viktig moment i spillet er å huske utplasseringen av poengkort. Denne hukommelsesøvelsen ble litt for mye for oss, spillet ble derfor mye mer tilfeldig enn det trengte å være. Vi har tre forslag som kan gjøre memoriseringen enklere.
1. Bytt poengkort med fargede poengbrikker. Brikkene har alle tall, og tallsiden legges ned, altså skjult etter at de er vist til de andre spillerne. I tilfellet med kort kunne en ikke vite hvilken farge hvert kort har, men med brikkene vet en det, så det blir også enklere å memorisere "totalbildet".
2. En annen variant som gjør spillet hurtigere, er at istedenfor å plukke opp øverste poengkort fra en kamel i andre fase av spillet, så velger en hele kamelers kortbeholdning. Mulig dette rokker ved balansen i spillet, men det reduserer memoriseringen fra hver enkelt brikke til hvilke kameler som var gode for en selv, og gjør i tillegg at siste fase av spillet er gjort i en fei.
3. Spillet tar litt lang tid når en bruker alle poengkortene. Vi anbefaler å bruke to avføringskort, og et av hvert kort fra null til tre.
Spillkveld: Tirsdag 10. juli 2007 - Karina, Kathrine og Kristian
Kristian foreslo at vi skal bytte prototyper litt. Og den ideen var vi straks med på. Vi fikk låne "Kamelspillet" hans. Karina, Kathrine og Kristian prøvespilte det og tror at det har potensial, men det gjenstår en del.